Niet tevreden? Vertel het ons
Bent u niet tevreden? Dat is vervelend, maar we horen graag waarom. Vaak kunnen we het probleem dan meteen samen oplossen.
Vertel ons waar u ontevreden over bent
Vertel ons waar u ontevreden over bent en waarom. Onze medewerkers helpen u graag persoonlijk. Iedere werkdag van 09.00 tot 17.00 uur zitten we voor u klaar. Bel ons op op (050) 582 18 29.
Stuur ons een mail op pensioen@pensioenzoetwaren.nl
Schrijft u liever een brief? Dat kan. Ons adres:
Pensioenfonds Zoetwaren
Postbus 5150
9700 GD Groningen
Een klacht indienen
Als u niet tevreden bent, kunt u een klacht indienen. We vertellen u wat u van ons kunt verwachten en wanneer.
U kunt uw klacht telefonisch melden, of per e-mail of brief. Vertel ons waarover u niet tevreden bent en waarom. Geef ook uw adres en telefoonnummer door.
We laten u schriftelijk weten dat we uw klacht hebben ontvangen.
Meestal krijg u binnen 15 werkdagen een antwoord. Het kan zijn dat we meer tijd nodig hebben. Bijvoorbeeld omdat we iets uit moeten zoeken. Dan laten we u weten wanneer u antwoord krijgt.
We hopen natuurlijk dat u zich kunt vinden in ons antwoord. Als dat niet zo is, kunt u dit laten weten aan ons bestuur.
- Richt uw e-mail of brief aan het bestuur van Pensioenfonds Zoetwaren. Telefonisch uw klacht melden kan ook.
- Geef duidelijk aan waarom u niet tevreden bent.
- Binnen 2 weken laten wij u weten wanneer het dagelijks bestuur uw klacht bespreekt. Binnen 2 weken nadat het dagelijks bestuur uw klacht heeft besproken krijgt u bericht van ons.
Bent u het niet eens met het besluit van ons bestuur of de uitspraak van de Commissie van Beroep? Dan kunt u 2 dingen doen:
- U gaat naar Geschillencommissie Pensioenfondsen. GIP is onafhankelijk en kost u niets. Zorg dat u binnen een jaar belt of mailt, 030 - 20 29 147 of info@gipcontact.nl. Kijk voor meer informatie op de website van de GIP.
- U gaat naar de rechterbank. Hieraan zijn wel kosten verbonden.
U kunt eerder naar de Geschilleninstantie:
- U heeft na 12 weken helemaal niets van ons gehoord. Dan gaat er echt iets fout, want normaal krijgt u binnen 15 werkdagen antwoord van ons. Neem gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
- U heeft 10 weken na de ontvangstbevestiging alleen van ons gehoord dat we extra tijd nodig hebben. Neem eerst gerust nog even contact met ons op. Maar u kunt ook meteen naar de Geschilleninstantie.
Lees ook onze klachten- en geschillenregeling (pdf).
Meer weten?
We nemen u en uw klacht serieus. We waarderen het dan ook dat u uw ervaring met ons deelt.
- Luisteren naar onze klanten staat centraal. Want dat geeft ons de kans om onze service te verbeteren.
- We zorgen er zoveel mogelijk voor dat u één aanspreekpunt hebt. Dan hoef u niet elke keer opnieuw uw verhaal te doen.
- Als uw klacht is afgehandeld horen we graag hoe uw ervaring was en of u tevreden bent met de oplossing. Ook als u meer uitleg wilt kunt u altijd contact met ons opnemen.
We kunnen uw klacht makkelijker in behandeling nemen met de volgende informatie:
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de reden of redenen van uw klacht
- uw adres
- uw telefoonnummer